Thursday, September 9, 2010

post raya


berlalulah sudah ramadhan
sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan
dengan rasa gembira
anak muda di rantauan
semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan
bersyukur x terkira
kuih dan muih beraneka macam~~~

sila sambung lagu diatas..hehe


kalau anak di perantauan x pulang..mak ayah x gumbira ke?? :(
kena tukar lagu nih







alhamdulillah..raya menjelma lagi..tanda kemenangan semua umat islam..
perasaan ini bercampur baur..ade belaka..sedih+gembira+sayu+syukur+beruntung
awal2 saya nk cakap..post kali ni mungkin xde pape sbb saje conteng2 (mira-samaa jgn marah amik title hang sat) sempena raya..maaf saya pohon.awal2 lagi nih

time nak tiba raya ni..ni la yang berlaku
pertama sekali...happy sebab dapat webcam ngan family setelah 9 bulan x tgk muka..kata abg..tarik intenet kut hutan belakang rumah..bab mengarut no 1...ummi tunjuk baju raya..tapi tengok dari alam maya~~x boleh pakai pun..
sape sudi nk tolong bawakkan baju raya saya ?? :)

kedua..semalam adalah kelas terakhir ngan sheikh..sayu menghantar sheikh yang akan pulang ke indon..terima kasih buat sheikh kerana membantu saya mengisi bulan ramdhan dengan bacaan kitab dari sheikh..
ramadhan kat sini best..tapi raya kat mesia adalah terbaik!!
sbb x dpt duit raya.. :)

ketiga..kami buat kuih raya sama2..resipi baru...penat cari resipi kuih yang x pakai oven..sbb oven kat rumah rosak..
waa..sedapnye~~
ni gambar dlm tenet.. kuih kami ada dlm tupperware..
dan di salotape dgn kemas supaya dang sampai hari raya
elakkan org curik2 makan~~

kuih dan muih beraneka macam
makanlah jangan hanya dipandang
ketupat rendang sila nikmati kawan

sila sambung sendiri..cek lupa daa








disini, saya nak amik kesempatan ni untuk meminta maaf kepada kedua orang tua, ummi abah..
adik beradik, guru2..dan juga sahabat2 yang skolah rendah ke..sekolah menengah dan juga yang 1 univ kat mesir ni..
kalau ada terkasar bhs..terguris hati dgn insan lemah ini..maaf2kan je la..
"sesungguhnya memberi maaf itu susah tapi beruntunglah sesiapa yang mudah melakukannya"

wallahua'lam...

SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR BATIN

lupa plak..kepada sesiapa yang ada ciri2 seperti dibawah..sila bgtau saya..nk kasi hadiah sket
1. tak tinggal terawih setiap malam
2. khatam satu Al-Quran walaupun sekali
3. bersedekah lebih dari bulan islam lain
4. rajin bangun malam di sepertiga malam terakhir
5.berzikir sokmo
6. solat jemaah subuh, maghrib dan isyak setiap hari
7. banyak bantu mak ayah di bulan puasa
8. meninggalkan tengok movie di bulam puasa
9. cuba mendidik nafsu menjauhi maksiat
10.yg ada hajat bawakkan kuih raya untuk saya (ni tambahan je)

sesiapa yg ada kriteria at least 3 dari yang disebutkan kat atas..sila respon~~ syukran

2 kata orang:

N I A said...

salam syah...

saye pnye no 1,7,9,10...
hehhe.. masuk bakul angkat sndrik .
xpe2, yg penting no.10 tu mmg ade :)

aisyah fakriyah said...

insyi..alhamdulillah
xpe..buat baik x payah malu
buat jahat sepatutnya yang kena malu
tp org zaman skrg ramai yg terbalik..
moga kita dijauhkan..
nnt sy wi hadiah ea..

Post a Comment

 
Copyright 2009 FiKiR&ZiKiR. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com