Thursday, November 4, 2010

BELAJAR DARI PENGALAMAN

salam w.b.t.

alhamdulillah..baru sekarang,, saya diberi kesempatan oleh Allah S.W.T. untuk mengisi ruangan blog saya dengan hak cipta tersendiri..no copy paste..hehe..

Alhamdulillah saya panjatkan pada Allah kerana dengan pertolonganNya jua, saya dan beberapa sahabat2 lain dapat menjalankan tugas sebaik mungkin..walaupun mungkin wujud insan2 yang tidak suka untuk saya memimpin tetapi saya tetap tegar dengan prinsip yang saya clon dari salah seorang SR senior.. amat kagum dengan prinsipnya..meskipun banyak cabaran yang dia terima. .
"BIARLAH ORANG X SUKA AKU..ASALKAN AKU BUAT KERJA AKU DAN JALANKAN AMANAH YANG KORANG BAGI KAT AKU..KAU KATALAH APA KAU NAK KATA".. (SR lelaki)
betul jugak katanya, detik hatiku. tapi sebagat pemimpin dan saya sendiri pun sedang belajar untuk memimpin..perlu jugak ambil kira pandangan anak buah..kalau arahan atas kepala kita seorang sahaja..tapi tiada kerjasama dari orang lain, tetap x jalan..

seperti biasa, seminggu sekali, saya akan kol rumah kat malaysia.. bercakap dengan ummi..kalau dengan abah, jarang sangat..hehe.. masa kol, tiba2 loceng rumah kawan berbunyi..ada kawan datang..
"ummi, sekejap ye..kak nak buka pintu. Ada kawan datang".. "Urm"..balas ummiku yang masih serak kerana Qailullah @ tidur sekejap untuk mengumpul tenaga.

tengah2 bersembang, bertanya khabar..tiba2 ummiku bertanya.." dah tadi cakap kawan datang, xde orang layan ke?
" urm..dah balik ummi.." dia datang jenguk kawan sekejap sebab nak pergi study group sama2"

saya berfikir dan bermonolog dalam hati..ya Allah..meskipun ummi sedang berborak dengan anaknya yang jarang sekali menelefon+anak dara tunggalnya dari jauh tetap memikirkan pasal tetamu sedangkan ummi langsung xtahu siapakah tetamu itu.. begitulah sedikit demi sedikit saya belajar dari ummi.. Adab2 dalam Islam pun salah satunya adalah memuliakan tetamu. terima kasih ummi!!

ummi pun berkongsi salah satu rancangan TV yang ditonton..berkenaan adab memasuki rumah..kita kalau nak masuk rumah orang..baca Bismillah..dan masuk dengan langkah kanan supaya syaitan x ikut sekali masuk rumah itu dengan kita..kalau x, itu la kadang2 kita rasa nak gaduh aje dengan orang..sebab syaitan sentiasa memandu kita ke arah kebatilan..

Wallahua'lam...setakat ni je la dulu..ambe pun mintak diri..kalau ada salah silap dalam berbicara..tlg betulkan..CNS PHARMA menantiiii!!!!!!!!!


2 kata orang:

muharrikdaie said...

teruskan menulis ...no copy paste!

aisyah fakriyah said...

terima kasih muharrikdaie..saya rasa semangat untuk terus menulis..moga saya dapat menggunakan nikmat Allah dalam bidang penulisan..
saya kenal anda x?

Post a Comment

 
Copyright 2009 FiKiR&ZiKiR. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com