Tuesday, December 21, 2010

CoReTaN di kala SenJa ^-^

bismillah..dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah, hidup semalam telah kutempuhi sebaiknya. namun, bagaimana dengan hari ni? redhakah Allah dengan segala perbuatanku hari ini? pagi, solat subuh, baca buku, pergi kuliah, balik kuliah, kelas mengaji pulak batal lagi hari ini dan seterusnya baca buku lagi. sempena nak exam..just around the corner..

hari ini, semngat ke kuliah over stimulated. first time sampai dewan kuliah, pintu x buka lagi. berdiri la saya kat luar dewan dengan beberapa kawan yang selalu datang awal. tengah borak-borak, tiba-tiba,

laila : aisyah dah tau ke belum?
saya: tau ape?
laila : ayah pah meninggal
saya: Innalillah...bila?
laila : 2 pagi tadi waktu mesir, pah tau.

then, pekerja pun datang membuka pintu dewan lantas mematikan perbualan kaim setakat itu sahaja.

saya kagum dengan pah, tetap datang kuliah meskipun air mata menjadi teman setiap masa. waktu seperti inilah, kawan-kawan perlu bagi support kepada pah. sesungguhnya, disini, saya dapat nilai, betapa besar iman pah sehingga Allah telah menguji dia dengan ujian yang berat. Kehilangan seorang ayah yang mendidik kita sebagai anak selama ini. Dan saya terus percaya, pah mampu menanggung ujian itu pada saat ini, sebab itulah Allah berikan dia ujian ini.

meskipun saya tau pah x baca pun post ni, tapi saya doakan agar pah terus kuat..semoga Allah bersama pah..jangan bersedih..doaku buatmu, moga bertemu kita semua di syurga Allah..

p/s : coretan ringkas. maghrib dah masuk..selamat.

0 kata orang:

Post a Comment

 
Copyright 2009 FiKiR&ZiKiR. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com