Monday, March 28, 2011

S.R.= Sarcoplasmic Reticulum??

BIsmillah…Dengan namaMu yang Maha Agung.

Meskipun saya tau masa begitu mencemburui saya saat menaip kala ini, saya tetap bertegas untuk menulis. Walaupun diakui menaip tidak selari memberitahu apa yang dirasai oleh diri ini. Kalaulah laptop ini boleh menulis apa yang saya ungkapkan. Alangkah bagusnya! Mungkin boleh reka selepas ini, laptop menaip apa yang diucapkan oleh tuannya. Ataupun rekaan itu sudah wujud di pasaran sekarang cuma saya yang ketinggalan zaman.

Bila diri meningkat dewasa, dunia pula semakin membongkok, dunia berkata pergi, kubur menjemput mari..amanah kian berat menghimpit diri. Imam Syafi’e pernah berteka-teki dengan anak-anak muridnya: Apakah yang paling berat di atas dunia ini? Semua jawapan anak muridnya salah. Jawapannya adalah AMANAH.

YA! Siapa sanggup untuk memikul amanah sedangkan diri sendiri masih lagi terumbang-ambing. Apatah lagi memikul tanggungjawab anak buah yang ramai. Bila telefon berdering, bila bercakap lama sikit..Wah! Orang bizi..(itulah gurauan kawan-kawan padaku.) PAstiku balas dengan senyuman. Bahagia balik Malaysia baru ini kerana tidak perlu fikir pasal tugasan di Mesir ni.

Suka untuk saya mengingatkan diri saya tentang amanah yang telah dipertanggungjawabkan ke atas diri ini. SR..itulah tanggungjawabku sekarang ini. SR? sarcoplasmic reticulum ke? Bukan..itu adalah ringkasan untuk Student Representative. Bunyi macam gah tapi yang merasai pasti akan merana. Mengapa tidak? Asyik terfikir bagaimana soalan Allah padaku kelak atas amanah ini.

Aisyah, kenapa kamu tidak tegur anak buahmu supaya menutup aurat?

Aisyah, kenapa kamu biarkan hubungan antara lain jantina terlalu bebas?

Aisyah, kenapa kamu tidak menggunakan nikmat mulut Allah untuk berkata-kata, menegakkan yang hak dan meninggalkan yang batil.

Kenapa dan kenapa?? Maka masuklah kamu ke dalam neraka atas dosa-dosa anak buahmu itu. Nauzubillah minzalik..

Begitulah bayangan-bayangan yang sentiasa bermain di fikiran. Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku dan dosa-dosa sahabat-sahabatku. Berikanlah kami petunjukMu supaya terhindar dari azab api neraka.

Perjuangan itu memang pahit kerana syurga itu manis. YA Allah, kurniakanlah ketabahan buat hambaMU yang lemah ini.

p/s : cepat buka buku~ back to study.

Saya sayang semua sahabat-sahabat saya. Kita bekerjasama dan bekerja bersama-sama.

2 kata orang:

ainaa syahirah said...

aisyah boleh.yeh yeh! :) i pon exam juge.smg ada berkah dr umur yg kita habiskan.

.:shap:. said...

cah,
saya tau ecah bole..
bak kate cg. hise,
"i support u!"
as always..
:D

Post a Comment

 
Copyright 2009 FiKiR&ZiKiR. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com