Sunday, March 28, 2010

balik kampung!!! ~sudirman~

salam...
apa khabar iman di dada? apa khabar amalan hari ini?..moga bertambah baik!! insyaAllah..
si A : aisyah..awk balik bile? tiket tempah dgn sape?
saya: insyaAllah..tahun dpn balik..
si A : biar betul awak ni..bagusnye..
saya: betul la ni..(x baik kembang2 hidung)..riya'...
si A : mak ayah awk tau x ni?
saya: sy dah bgtau lame dh..mase b4 fly lagi...

*x balik tahun ni..bukan sbb nk jimat duit..bukan sbb x sayang ummi abah..abang n adik2..tapi sy ada satu impian dekat sini yang dah lame saya idam2kan..iaitu belajar agama
medik bz?? alasan je tu...semua yang bergelar penuntut ilmu Allah dan tamakkan ilmu Allah..akan bz..sbb ilmu Allah ni begitu luas..
"jika semua lautan dijadikan tinta dakwat untuk menulis ilmu Allah..ia masih belum mencukupi"

hari ni..sy nak share satu lagi pengalaman duk kat negara arab ni... otw ke kelas praktikal pagi ni....
jom2!! dah lewat ni..
ok2..(tersedak minum air coklat panas..)
turun2 je lif asrama ni..kbtln taxi lalu..terus akad harga n naik..
saya bawak bekal sbb mase "gap" nnt blh mkn dgn kwn2 sbb kat u baru tu...xde kafe
(blh jimat duit)
lepas bayar2 kat ammu taxi tu..sy pun keluar..x teringat lgsg kat tupperware breakfast tu..
bila dah sedar..redha je..xde rezeki hari ini..halalkan je la kat pakcik tu..dan belajar macam bese..
kuliah habis kul 1 tghari..sy pun balik asrama..smpai2 tu..(suspens)..

sal : aisyah..ado la makane pagi tadi..ado kat bawoh..kat kafe asrama( dgn loghat kelate ye tu)
saya: ye ker? alhamdulillah.. (sbb perut sdg berirama ala2 lagu lame)..

* Allah sentiasa uji hamba2Nya dlm pelbagai bentuk dan ketika..sy rasa semakin sayang dengan orang arab ni...(x bermaksud ape2..) :) bagus betul la ammu taxi tu
snggup hntar balik mknn sy kat asrama MARA..
terima kasih ya Allah...

akhirnya..sy pun makan la breakfast tu mase tghari...alhamdulillah..bilhana' wasshifa'...(knyg)

last sekali..sy nak share something ngan kwn2...tnggu sat...nk belek kitab jap...
kite pun xde ilmu sgt ni
sama2 kita renung ayat Allah di bawah....
moga dpt pengajarannya...

28. Kecelakaan besarlah bagiku; kiranya aku (dulu) tidak menjadikan sifulan[1065] itu teman akrab(ku).
[1065]. Yang dimaksud dengan si Fulan, ialah syaitan atau orang yang telah menyesatkannya di dunia.
29. Sesungguhnya dia telah menyesatkan aku dari Al Quran ketika Al Quran itu telah datang kepadaku. Dan adalah syaitan itu tidak mau menolong manusia.

0 kata orang:

Post a Comment

 
Copyright 2009 FiKiR&ZiKiR. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com